Papper, foldrar, pärmar och annat som ligger och dräller på skrivbord och i hyllor skapar snabbt oreda på kontoret. Viktiga dokument försvinner eller går sönder, och förutom en rörig arbetsplats kan det också ställa till arbetet. För att skapa ordning och reda behövs smarta förvaringslösningar så som pärmar, hyllor och broschyrställ, och hjälps man åt har man organiserat och fått ordning på ett par timmar.
Sortera i pärmar
Viktiga och lösa papper ska alltid sättas in i pärmar, som sedan med fördel får ett eget namn och en egen plats. Ett bra tips är att alltid plocka av skrivbordet vid dagens slut, så att allt viktigt hamnar i sin rätta pärm, det som ska slängas hamnar i återvinningen och så vidare. Bygger man på hög är det lätt hänt att något försvinner eller slängs av misstag, och det är bättre att vara noggrann om man vill ha ordning och koll på sina dokument. Vill ni Köpa billiga broschyrställ så skall ni vända er direkt till skyltab.se som är proffs på displayprodukter.
Förvaring för lösa blad
För dom papper, broschyrer, foldrar och annat som inte ska sättas in i pärmar för att sparas får man en enkelt och snygg förvaring med hjälp av broschyrställ. Dessa finns i alla möjliga varianter och storlekar och skapar en tydlig överblick. Har man många olika papper, broschyrer eller annat som är till för kunder kan ett stort broschyrställ som placeras direkt på golvet vara en bra idé. För mindre saker finns det varianter som kan ställas direkt på skrivbordet eller i en hylla men fyller även dom en bra funktion för lösa blad.
Märk upp hyllor
Tidskriftssamlare, pärmar, lådor och annat ska gärna ha sin egen plats på en hylla, och en fördel, speciellt om man är många som arbetar på kontoret, är att märka upp hyllorna med små lappar. På så sätt kan man låna med sig det man behöver för stunden och sedan lägga tillbaka det på samma plats som man tig den från, och nästa gång den ska användas behöver man inte leta. Detsamma gäller på utsidan av tidskriftssamlare eller broschyrställ.
Skapa en plats för återvinning
Pappersskräp i mängder hör till nästan alla typer av kontor, och att skaffa en särskild plats för återvinning skapar även det ordning och reda, precis som broschyrställ och uppmärkta hyllor. Välj gärna en avskild plats om det finns möjlighet, så att inget som inte ska slängas råkar ramla ner av misstag.