Okategoriserade

Fördelar med Bikram Yoga

Det finns tre huvudsakliga stilar av Bikram yoga – stående, meditation och mudras. De flesta människor som lär sig Bikram stil lära sig alla tre stilar asanas, andningsövningar och ställningar. De tre stilar är ofta förväxlas med varandra, men de har var och en unika fördelar. Det finns några andra fördelar som bör beaktas när man lär sig Bikram stil.

Den stående stil Bikram är en övning som hjälper kroppen att förbättra balansen och samordningen. Det sträcker sig också och tonar musklerna i ben, mage och rygg. Det finns några olika positioner som du kommer att göra detta med och var och en kommer att hjälpa kroppen att bli mer flexibel. Meditation är en annan fördel med Bikram yoga. Denna stil bidrar till att öka medvetenheten och ger sinnet tid att koppla av och förbereda sig för meditation. När alla poser har slutförts, yoga läraren kommer att lära eleverna att andas in i var och en av sina näsborrar i ungefär två minuter. Det finns fem positioner bikram meditation och var och en kommer att slappna av sinnet och kroppen. Du kommer att vilja börja med en av dessa fem positioner innan du går vidare till nästa. De är också kända som back tucks och utförs på ett visst sätt. Dessa är de mest smärtsamma poser att utföra eftersom studenten måste faktiskt sätta huvudet över sina händer och hålla ansiktet och näsan under knäna när du utför pose. Det finns fler smärtlindring fördelar än någon annan position i Bikram yoga.

Den Mukhi, eller sömnmusklerna, är den mest avancerade pose i Bikram yoga. De är inte bara en muskel sträcka. De görs i långsamma och kontrollerade rörelser som hjälper musklerna slappna av och få ordentlig cirkulation.

Yoga positioner

Ställningar bör läras av alla studenter, men det finns vissa poser som är särskilt svåra för nybörjare. En av de svåraste poserna att göra är balanseringsposen. Nybörjare är bäst lämpade för långsamma och mjuka ställningar. Eftersom Bikram yoga bygger på andning, vissa människor tror att de behöver ha en bakgrund i balett eller tai chi att göra Bikram yoga. Även om det kan hjälpa dig att slappna av och att få lite flexibilitet, kommer det inte att ta bort ditt behov av att öva andningsövningar. Om du upptäcker att din andning har kommit utom kontroll, kan du alltid be om några Bikram yoga andningshjälp.

Om du är intresserad av att prova Bikram yoga, kan du hitta ett antal Bikram klasser på många platser runt om i världen. För en klass hjälper läraren dig att veta vilka positioner som är lämpliga och hur du utför dem. Det kommer också att hjälpa dig att lära dig mer om poser och vad som är involverat i att öva dem.

Hälsoinspiration finns på denna här sidan angelicashop.se.